Frågor och Svar

På denna sida har vi samlat de vanligaste frågorna och svaren som vi tror att du som kund vill veta. Om du inte skulle hitta svaret på din fråga här är du alltid välkommen kontakta oss på e -post [email protected] eller per telefon 070-378 65 60.


Beställning

1. Hur genomför jag en beställning?

Navigera dig till en produktsida och lägg utvald produkt i varukorgen genom att klicka på knappen köp. Gå sedan till kassan genom att klicka på knappen kassan som återfinns till höger om varukorgen. Fyll i  dina personuppgifter. Du väljer sedan betalningssätt och önskat fraktsätt och klickar sedan på knappen betala. När du har betalat med utvalt betalsätt skickas du vidare till en orderbekräftelse som även kommer till den e-post du angav vid beställningen.


2. När får jag min orderbekräftelse?

Du får din orderbekräftelse direkt efter avslutat köp. Orderbekräftelsen skickas till den e-post du angivit vid din beställning. Det är därför viktigt att det är en korrekt och giltig e-postadress.


3. Får vem som helst handla på Tassgott.se?

Endast myndiga personer (över 18 år) får ingå avtal och genomföra en beställning på Tassgott.se.


4. Hur ändrar jag eller avbeställer min order?

Du kontaktar oss per telefon 070-378 65 60 eller e-post [email protected] Så länge ordern ej postats kan du göra ändringar. Komplettering kan självklart göras även vid hämtning på plats,


5. Kan jag beställa till andra länder än Sverige?

Tassgott tar endast emot och behandlar beställningar som skickas inom Sveriges gränser. Önskas beställning göras till annat land är du välkommen kontakta oss på [email protected]


6. Hur gör jag om jag vill ångra mitt köp?

Du kan ångra ditt köp inom 30 dagar från det att du mottagit din vara. Vid retur till e-handeln är det du som kund som står för returfrakten, du kan välja valfritt fraktsätt, dock ej REK. Du har rätt att använda konsumentverkets ångerblankett

Du kan även returnera på plats på Tornvägen 5 i Ljung. Ta med dig utskriven orderbekräftelse, faktura eller kvitto till butiken (följesedeln som medföljer paketet räknas ej som godkänt kvitto). Vid frågor kontaktar du oss via e-post eller telefon.


Betalning & säkerhet

7. Vart kommer mitt kvitto på mitt köp?

I samband med att din order lämnar vårt lager skickas ett kvitto ut på din betalning till den e-post du angivit vid ordertillfället.


Leverans

8. Hur lång är leveranstiden?

Vi packar och skickar din order inom 48 timmar om alla produkter finns hemma. Behöver beställning ske får ni besked om detta och förväntad väntetid. Normalt är leveranstiden 1-7 dagar efter den är postad.


9. Jag har mottagit en skadad vara, hur gör jag nu?

Om du har mottagit en vara som har skadats ska du kontakta oss så snart som möjligt via e-post eller telefon och skicka bild på det skadade godset.


10. Jag har mottagit en avvikande vara, hur gör jag nu?

Om du har mottagit en avvikande vara. Kontakta oss omgående så att vi kan avhjälpa avvikelsen i leveransen.


11. Vad gör jag om min beställning inte är levererad enligt specificerad leveranstid?

Vid eventuella förseningar i leveransen kontaktar vi dig via e-post för nytt leveransdatum. Du kan själv välja om du fortfarande vill ha din beställning.


Returer

12. Vem betalar frakten för att returnera en order?

Vid ångerrätt eller byte är det du som köpare står för returfrakt. Om du har mottagit en avvikande eller skadad vara och vill genomföra en retur är det Tassgott som står för returfrakten. 


13. Hur lång tid tar det innan jag får en återbetalning för en retur?

Vi återbetalar dig i samband med att returen hanteras. Återbetalning brukar endast ta några bankdagar men kan dröja upp till 14 dagar. Vid betalning med Payson kontaktar Payson dig vid återbetalning.


Webbplats

14. Jag får ingen e-post från Tassgott, varför?

Om du inte får någon e-post från Tassgott i samband med order eller kundtjänstärenden kan mejlen ha hamnat i mappen för skräppost.


Sortiment

15. Hur lång är hållbarheten på ett foder?

Fodrets hållbarhet i oöppnad förpackning (bäst före-datum) står angivet på respektive foderprodukt. Öppnade foderförpackningar ska förvaras torrt, svalt och mörkt. För mer exakt antal månader fråga oss då detta varierar beroende på fabrikat.


16. Vad menas med beställningsvara?

Det menas att varan ej finns på lager. Varan beställs hem till er när ordern är lagd. Detta är ett sätt för oss att bygga lager och hålla priserna nere. 


17. Jag saknar en produkt i ert sortiment, kan ni ta in den?

Nya produktförslag tas alltid tacksamt emot. Sedan utvärderar vi om möjligheten att ta in den i sortimentet.


Ångerrätt och Öppet köp

18. Hur länge kan jag ångra mitt köp?

Vid köp från Tassgott har du rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar från det att du mottagit varan.

19. När får jag utnyttja ångerrätten?

Du är självklart tillåten att öppna och undersöka varan men om du hanterat varan i större omfattning än vad som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper förbehåller Tassgott sig rätten att ta ut ett värdeminskningsavdrag. Om varan levereras i en förpackning som inte går att öppna utan att skada förpackningen så har du som konsument rätt att öppna förpackningen för att granska din vara, utan att din returrätt förbrukas. Tassgott förbehåller sig dock rätten att göra ett avdrag på återbetalningsbeloppet för värdeminskning. Detta belopp räknas på varans värdeminskning till följd av att varan hanterats i större omfattning än vad som är tillåtet enligt lag och/eller förpackningen tillfogats större skada än vad som situationen krävt vid öppnandet av förpackningen. Du har rätt att använda konsumentverkets ångerblankett


20. Vem betalar returfrakten vid utnyttjande av ångerrätt?

Om du utnyttjar ångerrätten är det du som kund som betalar kostnaderna för returfrakten.